perjantai 7. kesäkuuta 2013

Kisailua!

Moi.
Sori, on ollu vähän kiireitä, joten en oo siks ehtiny kirjottaa..
En oo siis unohtanut blogia, vaan oon ollu päiväriparilla isosena, ja sen jälkeen ollu ihan väsyny.. :D

Mut juu viime perjantain tunnista =)
Menin lukee taulun. Pomo. Eka mietelmä oli "voiei, rauhotu, en uskalla, rauhotu"
Viime kerralla siis kun menin Pompelilla ni putosin.. Rauhotin sit itteni jotenkuten, et voin mennä hakee ponin. Harjaamaan. Harjatessa vaan mietin viime tuntia ja sitä milt se tuntuskaan pudota. En oo hirveen monta kertaa siis pudonnu, ja aina pudotessa, tulee semmonen ainakin pieni pelko et putoo uudestaan. En vaan tykkää siitä tunteesta, ku putoo. Löytää ittensä maasta yhtäkkiä.. Eii kiva. Sit varsinki ku se käy äkkiä. Niinku pomolla. Auto tuli > Pomo lähti > löydän itteni maasta.

Harjasin silllai hitaasti, miettisin joka harjanvetoo tarkkaan. Olin aina yhtä vetoo lähempänä varusteita, kenttää ja ratsastusta. Ku tuli varusteiden vuoro, olin taas jo ihan paniikissa, ja koitin rauhotella itteeni.
Satula selkään, vyö oli vaihtunu, eikä se enää ollukaa niin helppo laittaa.
Suitset päähän, ja laiskasti kentälle päin. Jättäydyin viimitteeks, et saisin enemmän aikaa rauhotella itteeni.
Selkään nousu ei ollu niin helppoa. Marianne kysys että onko mulla nuha. Aattelin et ois voinu sanoo et joo, mut sit sanoin, et mua pelottaa mennä Pomolla. Sit Marianne vaan tokas, et oon menny sillä niin hyvin, ettei mulla oo mitään pelättävää, ja et se tulee auttaa, jos tarve vaatii.

Toi mun asento.. 






Alkukäynnit sit vaan, koitin rauhottaa itteeni siihen et koht siirrytään raviin. Marianne sanooki yhtäkkii et meil on rennompi tunti. Melkeen ois voinu kuulla mun sisäisen huokauksen. Ei tarvi siis miettiä melkeen mitään. Saa siis totutella ihan rauhassa.
Alotettiin siis kisailut. Oltiin pareittain: Minä+ Pomo ja Roosa poni
Ja Evita ja Nikkis.
Roosa lähti ensin suorittaa. Eli piti mennä tötsän ympäri ja sit vauhdilla takas jossei sinne päin uskalla mennä vauhdil. Eka kierros mentiin käynnissä. HUH!
Lähin sit kävelee sitä rataa. Pomo käyttäytyi hyvin, joten päätin uskaltaa ravata ens kerral tötsälle ja takas.
Voitettiin eka kierros. Sit seuraava mentiin jo mis askellajis halus. Menin kokonaan ravissa, en uskaltanu viel laukata.
Voitettiin sekin kierros.





Seuraaval kierroksel uskalsin ottaa laukkaa takas päin. Laukka nous hyvin, mut loppus vähän kesken ratsastajan vamoilun takia :D
Voitettiin kaikki muut kierrokset paitsi yks =)
JEEEE! :D






Pitää parantaa tota kantapäätä.. Se huitelee tuol ylhääl tolle vammasesti.. =(

Sit mentiin hetki vaan käyntiä. Sen jälkeen otettiin viel yksittäiskilpailu. Ensin meni Evitalla ja sai pohja-ajaksi muistaakseni 30 sek.
Sit meni Nikkis jolle tuli hylky, koska se meni radan ulkopuolelle... =(
Roosa jonka aikaa en muista.  Sit olin mun vuoro Päätin et vedän suosiol vaan koko radan laukassa. =D
Meni hyvin, kunnes tuli yks kulma. VIIMINEN KULMA. Meinattiin mennä tötsän väärältä puolelta, mut tajusin onneks viime tipas et mun pitää kääntää jyrkästi. JA SE ONNISTU LAUKASSA =) Oon ylpee, oon oppinu ohjaamaan kunnolla myös laukassa. Ainaki joskus :D
Lopulta päästiin turvallisesti maaliin ja saatiin ajaksi voittoaika 25 sek. ;) <3

Siskon tunnil kisailtiin kans, mut niil oli siin radal myös pujotteluu =)
























Mulla ei oo viel täyttä luottoo Pomoon, mut ehkä se pikkuhiljaa palailee täs ajan myötä =)!
Huomen meen ratsastaa ja tänään olin kattoos siskon tuntii. Ne kävi maastos ja sit ne tuli laukkaa kentäl.

Heippa =)
Öitä :D


Tiia

Ei kommentteja: